دکلمه ها - شعر و دکلمه

دکلمه ها - شعر و دکلمه

(مجموعه اشعار و دکلمه های مهدی پورآزاد و شاعران دیگر)
دکلمه ها - شعر و دکلمه

دکلمه ها - شعر و دکلمه

(مجموعه اشعار و دکلمه های مهدی پورآزاد و شاعران دیگر)

غمکده

 

چرا غم شد چراغ خانه ی من***چرا کم شد صدای شادی من

مگر این دل هوای سنگ کرده***نمی دانم چرا دل را به بند کرده

چرا دستی به دستم بند نمی آید***چرا خون در دل من بند نمی آید

ولی خرسند از اینم که نفس دارم***برای دیدن تو دو چشم دارم

در این کلبه خرابه تکه نانیست***شبانه تا سحر فکر تو جاریست

به دنبال کدامین کوه نوری***جسارت نیست تو اما کور کوری

به دستان کدامین مرد گره زد***همان دستی که بر دستم گره زد

تو را تا به اینجا من کشاندم***از میان گرگ ها من رهاندم

گفتم برو از من به دور باش***دوستت ندارم سرو کوه باش

چو دانم که به همراهت نفس بود***به چشمانت نگاهی پر حوس بود

به رخت خود نیالایم حوس را***به رسم عشق نوشتم این دو خط را

برو با یار خود خوش باش غریبه***بدان عشق هم گاهی چون فریبه


دانلود دکلمه با حجم 1.89  مگابایت


""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

دانلود ویدئو کلیپ میکس شده دکلمه


جهت دانلود ویدئو کلیپ روی یکی از لینکهای دانلود در پایین کلیک کنید
Size: 3 MB | Type: WMV

لینک دانلود شماره 1

لینک دانلود شماره 2

لینک دانلود شماره 3


دریافت تصویر متن شعر با کیفیت بسیار خوب

میلاد

یک تولد یک ورود

یک ستایش یک درود

صدای گریه می آید

صدای کودک دیرینه می آید

سالها در گذر شد

کودک دیروز بزرگ شد

با توام ای نازنین پر

ای شکوه آشنا تر

این منم آنکه سپر بود

تو می خواندی او پدر بود

آنکه از تو سیر نمی شد

حتی با تو پیر نمی شد

یادت آید روزی آرام

می گذشتی از کنارم

گرم یک دوست عزیزی

تو مرا هرگز ندیدی

قبل از این هم من شکستم

تو ندیدی من نشستم

تا بزرگ شی و بزرگ تر

تا بفهمی هر چه بیشتر

تو همه تن پاک و زیبا

من برایت اوج رویا

پا گذاشتی روی سینم

تا بزرگ شی من ببینم

آن چه دیدم تو ندیدی

من قدیمی تو جدیدی

عارت آید از وجودم

من برایت تار و پودم

در غیاب مادر تو

من سال ها در کنار بستر تو

هم پدر بودم هم مادر

هم قصه خوان و هم ساغر

حس زیبایی به من داد

با تو بودن زندگی داد

ما گذشتیم و گذشت روز

تا رسیدیم ما به امروز

روز میلاد تن توست

روز زیبای من و توست

روز میلادت مبارک

شکر ای خدای تبارک

---------------------15 بهمن ماه 1389



دانلود دکلمه با حجم 2.80 مگابایت


لینک دانلود شماره1

لینک دانلود شماره2

""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

دانلود ویدئو کلیپ شعر با حضور مهدی علیپور با حجم کم


جهت دانلود ویدئو کلیپ روی یکی از دکمه های دانلود در پایین کلیک کنید

Size: 2.70 MB | Type: WMV

لینک دانلود شماره1

لینک دانلود شماره2

لینک دانلود شماره3


همچنین جهت دریافت تصویر متن شعر با کیفیت بسیار خوب بر روی دکمه ی دریافت در پایین کلیک کنید
دریافت


پرواز

بگو ای رفیق سازم

کمکی که شعر بسازم

بگو از دردی نهفته

تو دلای سرد و خفته

بگو از روز بهاری

چشای خیس قناری

بگو از مادر عاشق

از شکستن شقایق

بگو از دردی که سهمگین

شده تو دلای غمگین

بگو از پدر که روزی

شده محتاج یه روزی

بگو از افتادن برگ

منتظر برای یک مرگ

بگو از چراغ خاموش

از یه فریاد تا فراموش

بگو از مغزی که پوکید

یا همان کتاب که پوسید

بگو از خودت برادر

چه خبر از تو و خواهر

بگو از ترس و هراسی

از یه هوش و بی حواسی

بگو از مادر بگو باز

از یه شاهین از یه پرواز

بگو از دلت، گرفته؟

حتی آسمون گرفته

بگو از هوای سمی

از دلای سرد و سنگی

بگو از گله ی گوسفند

از نقابی پشت پوزبند

کش خبر داشتی نداری

حتی فهم یه قناری

با توام ای که نشسته

سر پرواز شکسته


---------------------3 بهمن ماه 1389



دانلود دکلمه با حجم 3.17 مگابایت

""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

دانلود ویدئو کلیپ میکس شده شعر با دو کیفیت و حجم متفاوت

جهت دانلود ویدئو کلیپ روی یکی از دکمه های دانلود در پایین کلیک کنید

دانلود از لینک پرسرعت مدیافایر

Size: 11.02 MB | Type: WMV

دانلود

.....................................................................................

Size: 4.37 MB | Type: WMV

دانلود از لینک پرسرعت مدیافایر