دکلمه ها - شعر و دکلمه

دکلمه ها - شعر و دکلمه

(مجموعه اشعار و دکلمه های مهدی پورآزاد و شاعران دیگر)
دکلمه ها - شعر و دکلمه

دکلمه ها - شعر و دکلمه

(مجموعه اشعار و دکلمه های مهدی پورآزاد و شاعران دیگر)

هم نفس

هم نفس
به فلک گفتم بایستد من هنوز آماده نیستم
او سوار بر اسب رویا من هنوز پیاده هستم
من و یک کوچه ی بن بست انتها خانه ی خاکی
قلم و مداد و دفتر، آره یک دفتر کاهی
تو و یک کوچه ی دل باز، برجی از مخمل تن ناز
عشق تو عشق زمینی، هوس و ساز قدیمی
من و روزها پر دردیم، به هوای نفس می جنگیم
شب که میشه کمی خرسند، به فلک چشم می بندیم
ولی تو سرمست و شادی، غافل از فرصت باقی
شب که می خسبی غمی را، نمی بینی در حوالی
اما من فلک را دیدم، کم و بیش دلم را ساختم
برای دیدن دنیا، چشم تازه ای یافتم
من و تو فرقی نداریم، جز زر و زور زیادی
گفته بودی سخته اما، عشق تو عشق تباهی
بیا تا ستاره باشیم، بدرخشیم نورانی باشیم
بیا مثل قاصدک ها، دنبال تازگی باشیم
برای فقیر و مسکین، فکر نان و آبی باشیم
برای یتیم شبها، فکر سرپناهی باشیم
بیا تا انسان باشیم، توی جنگلی که سخته
اگه اعتقاد به این هست، که زندگی بعد از مرگه
من که اینجا شاد نبودم، جز یه شوق عارفانه
که تمام هستی ام بود، لحظه های عاشقانه

-------------------1 فروردین 1390



دانلود دکلمه با حجم 3.61 مگابایت


...................................................................................

دریافت تصویر متن شعر با کیفیت بسیار خوب