دکلمه ها - شعر و دکلمه

دکلمه ها - شعر و دکلمه

(مجموعه اشعار و دکلمه های مهدی پورآزاد و شاعران دیگر)
دکلمه ها - شعر و دکلمه

دکلمه ها - شعر و دکلمه

(مجموعه اشعار و دکلمه های مهدی پورآزاد و شاعران دیگر)

چگونه می پنداری انسانی


چگونه می پنداری انسانی
آه، چگونه می پنداری که تو انسانی
آنگاه که کوبه های تبر تو هنوز پای درختان را ساقط کرده
آنگاه که تیر سرکش تو گلوی آهوی بیشه زار را دریده
 چگونه می پنداری که تو انسانی
آنگاه که خشاب به سلاح گذاشته ضامن به رگباری
آنگاه که بوی لجن می دهد هر نفس از حلقوم تو به اخباری
 چگونه می پنداری که تو انسانی
آنگاه که تو در خواب بودی و همسایه در نماز شب
آنگاه که تو در عیش بودی و همسایه در گرسنگی و تب
 چگونه می پنداری که تو انسانی
آنگاه که به ریش دیگران خندیدی
آنگاه که به ریش تو خندیدند سر بریدی
 چگونه می پنداری که تو انسانی
آنگاه که مردمکان چشم تو هرزه می نگریستند
آنگاه که لبان تو یاوه می بافتند یاوه می گفتند
 چگونه می پنداری که تو انسانی
آنگاه که ساکت نشستی در بی فکری و بی عاری
آنگاه که چون صفری در نیایی  به شماری
 چگونه می پنداری که تو انسانی
همین بس که تو بیماری
شرمنده باش از خدای زیبایی


دکلمه میکس شده ی این شعر را می توانید توسط یکی از سرور های زیر دانلود کنید:

حجم: 1.74MB     فرمت: MP3     کیفیت:128


دانلود از فضای پیکوفایل


دانلود از فضای 4shared


________________________________________________________________________

دانلود متن شعر در قالب عکس با کیفیت عالی



-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-

 

یا حسین من گنه کارم


یا حسین عرض سلام دارم
چند بیت در وصف شما دارم
من گنه کار بودم و آشفته حال
عمر می گذراندم همچون شغال
تا که دیدم روزی عاشورا بود
بیدق و پرچم تو برپا بود
مردمی که بر سینه و سر می زنند
یا حسین گویان فریاد می زنند
اندکی با خود به اعماق وجود
فکر کردم به معنای سجود
تا که فهمیدم بازنده منم
شرمسار نفهمیده منم
 پشیمان گشتم از اعمال خویش
گفتم یا حسین دستی به پیش
تا که گفتم من شنیدم پاسخی
دل به دل گفتش ، باش عابدی
او دریچه بر دل من باز کرد
نور ایمان را سرشار کرد
یا حسین جان کاش مهلت بود
یا که رخصت بر جنگ بود
من به اذن تو در رخت جهاد
کفار می کشتم همچو برگ و باد
تا دم آخر به بالین خودت
جان می سپردم در آغوش خودت
یا حسین جان با تمام عشق خویش
می گویم دوستت دارم باز بیش


مشاهده تصویر صفحه اول سایت آپارات  در تاریخ 9/11/90

دکلمه تصویری این شعر را می توانید توسط یکی از سرور های زیر دانلود کنید:

حجم: 2.86MB     فرمت: WMV   


دانلود از فضای پیکوفایل


دانلود از فضای 4shared


دانلود متن شعر در قالب عکس با کیفیت عالی