دکلمه ها - شعر و دکلمه

دکلمه ها - شعر و دکلمه

(مجموعه اشعار و دکلمه های مهدی پورآزاد و شاعران دیگر)
دکلمه ها - شعر و دکلمه

دکلمه ها - شعر و دکلمه

(مجموعه اشعار و دکلمه های مهدی پورآزاد و شاعران دیگر)

درخت من


درخت سیب
درخت پیر
درخت مادربزرگ
درخت خانه ی ما
او مرا به کنار درخت سیب برد
و من کودک
و درخت مهربان بود
طناب به شاخه هایش بست
و مرا به تاب بازی عادت داد
درخت مهربان
درخت صبور
درخت خدا
و من هر روز به شانه هایش آویزان بودم
و در هر اوج
به خدا نزدیکم می کرد
من به چهره ی درخت نگریستم
و اشک بر چشمانم نازک شد
و فریاد زدم که او بیایید
درخت من تشنه است
درخت من خسته است
درخت من
درخت من
درخت من
طناب را از او برگیرید
و من درخت را بوسیدم
و خدا مرا بوسید
درخت من


جهت دریافت و مشاهده ی تصویر پایین که حاوی متن شعر است روی آن کلیک کنید...



------------------------------------------------------------------------------------

دکلمه این شعر را می توانید توسط یکی از سرور های زیر دانلود کنید:

حجم: 1.90MB     فرمت: MP3   


دانلود از فضای پیکوفایل


دانلود از فضای 4shared



نقاب به صورتان


همه به صورت نقابی دارند از جنس پوست
با تو ام ای رفیق خبر نداری از دوست
او را که بسیار دوست داشتم رها کردم
وقتی که از پشت نقابش اندکی نظر کردم
مگر خبر نداری که چشمانم بی تاب شدند
از دیدن چهره های حیوانی گریان شدند
در این دنیا شبها زندگی وحشتناک است
به وقت صبح دیدن مردم دردناک است
***
ای کاش در جنگی زیبا کلبه ای داشتم
به  دور از  تمام آدمیان مکانی  داشتم
رودی که از کنار کلبه می گذشت آبم می داد
ماهیان و پرندگان  جنگل طعامم می داد
تنها بودم با خدای خویش در راز و نیاز
پریان و فرشتگان در کنارم بودند بهر نیاز
شبها در کنار شکوفه ها در زیر نور ماه به رویا
خواب می دیدم خدا را در عرش کبریا
که کسی گفت چرا از آدمیان  بیزاری
از شر آنان سر به فلک گذاشته گریزانی
گویم از شر آنان نه ترسیست نه حراسی
بلکه دل می شکنند با نیرنگ بی حواسی


جهت دریافت و مشاهده ی تصویر پایین که حاوی متن شعر است روی آن کلیک کنید...



------------------------------------------------------------------------------------

دکلمه این شعر را می توانید توسط یکی از سرور های زیر دانلود کنید:

حجم: 1.98MB     فرمت: MP3   


دانلود از فضای پیکوفایل


دانلود از فضای 4shared