دکلمه ها - شعر و دکلمه

دکلمه ها - شعر و دکلمه

(مجموعه اشعار و دکلمه های مهدی پورآزاد و شاعران دیگر)
دکلمه ها - شعر و دکلمه

دکلمه ها - شعر و دکلمه

(مجموعه اشعار و دکلمه های مهدی پورآزاد و شاعران دیگر)

به ابلیس


همه تعظیم کردند نه به آدم به دستورش
به دستور آن خدایی که نیست همتایش

تو تعظیم کردی به ذاتت که بود آتش
ندانستی که آتش تعظیم کرد به خدایش

آب و باد و خاک آتش بنده اند خدا را
پیوسته در عبادتند ذات بی مثال کبریا را

بنده را بندگی لازم است نه خطا
تو خطا کردی اما بازگشتی باز به جفا

من ز خاکم خاک بنده است من نیز بنده ام
خاک پیش خدا شرمنده است من نیز خاکیم

تو ز آتشی آتش سرد شود به اذن خدا
گلستان گردد شعله هایش برای ابراهیم خدا

از چه روی مغروری به کدامین داشته ات
به شش هزار سال عبادت کورکورانه ات

بشنو ابلیس چو دانم برد مرا خدا به دوزخ
باز سجده کنم برایش حتی در دوزخ

تو ندانی لذت عشق بازی با خدا را
لحظه های پرتپش قلب در دعا را

بیش از این چه گویم که تو کوردلی
کم مانده حجت می آید که تو بازنده ای

 دکلمه ی تصویری این شعر را می توانید با کلیک روی دکمه ی زیر دانلود یا مشاهده کنید:

حجم: 1.86 MB     فرمت: WMV   


Download



شاپرک



شاپرکی که روی شاخه ی تن من نشست
به من آموخت
می توان در میان مردارها زنده بود
من و تنهایی یک شهر غریب
و شاپرکی به اندازه وسعت دید
چون به زیبایی آن خیره شدم
همه ی مردم شهر جمع شدند
تن من چون چوب، خشک
چشم از دیده پر نور
و دلم در التهاب بود
همه ی مردم شهر دیدند
همه ی مردم شهر دیدند دیدند دیدند
که من و تو 
از آن چشمه ی پر نور که خدا جاری ساخت
جرعه ها نوشیدیم
و از آن رخت سیاه که به دل آویختند
 بگریختیم بگریختیم بگریختیم
همه دیدند همه دیدند
که من و تو
مست بودیم مست بودیم
مست از یک شراب
که خدا داد به ما
تو به من چسبیدی
من به تو دل دادم
یک نظر از شعور
من به تو عشق دادم
تو به من پیغامی
که انتظار مرا دارد
همه ی مردم شهر
ای کاش می دیدند به چشم دل
نه به آن چشمی که کور است
که در آن وادی عشق
سلیمان با مورچه ها سخن گفت
و من حقیر تر از اویم اما
با فرشته ای به شکل یک شاپرک
سخن گفتم
همه دیدند همه دیدند همه دیدند
که من و تو ...

 دکلمه ی این شعر را می توانید با کلیک روی دکمه ی زیر دانلود کنید یا گوش دهید:

حجم: 2.58 MB     فرمت: MP3   


Download


بی خوابی


شب از نیمه گذشت امشب

همه خوابند مثل هر شب

شبیه هر شب دیگر

نمی آید سراغم خواب

کمی با خود سخن گفتم

و در رویا سفر کردم

در آن رویا که هر شب را

بدون تو سحر کردم

که گویا صبح نخواهد شد

با خدا خلوت کردم

نماز صبح چه شیرین است

که با چشمان خواب آلود

همه شادند ولی امروز

شبیه هر شب من بود

خدا گوید اگر روزی

 چه می خواهی بگو ازمن

بگویم من تو را خواهم

که شب ها را نمی خوابم

 دکلمه ی این شعر را می توانید با کلیک روی دکمه ی زیر دانلود کنید یا گوش دهید:

حجم: 1.61 MB     فرمت: MP3   


Download



میهمان


چشمانم را به تو هدیه خواهم داد
تا به مقصد که رسیدی با آن بنگری خدا را
من با تو خواهم دید
می دانم ، میدانم ، می دانم
به راه پری ها را خواهی یافت
که تاج خوشبختی حمل می کنند
و تو در آن دید اسراف مکن
که خیلی ها آرزوی دیدن آن را دارند
به پری دریایی که رسیدی در غرب
از آب اقیانوس آن جرعه ای بردار
من به تو دستانم را خواهم بخشید
آرام باش ،آرام باش
در این سفر که تو میهمانی
 مروارید خانه ی احساس تو خواهد بود
و عقاقی داغ دار ترک من است
شک نکن راه ناگزیر نزدیک شد
به فرشته ها سپردم با تو
همرا شوند تا مبدا نسیم
تا اوج قله های نور
تا خانه ی طلوع
تا یک قدم به او
تو به چشمان من نزدیکی
لمس کن مرا ،لمس کن
آه، سهم من این است!
که در فراغ تو دیده تر کنم
که در فراغ تو غصه سر کنم
اشک دیده خشک شد
نور دیده تار شد
تو کجایی عشقم
پری ها از صدای ناله هایم افسردند
و فرشته های من عاشق شدند
حکایت من وتو جفای عشق بازیست
که روشن کند چشمان دلربا را
او که به سوی تو می آید نه من منم
اما دل به او دادم و چشمانم را
که او سبک بال است
راه بده او را که از دروازه های جهنم بگذرد
با چشمان باز
و از بهشت عبور کند
با چشمان بسته که ماندگار نشود
بگو ابرها را او را سرعت بخشند
و باد ها را برای هدایتش
او میهمان توست
برای تو هدیه ای آورده است
دل من همراه اوست
او منیت من است
که از من بودن ها گذشت

 دکلمه ی این شعر را می توانید با کلیک روی دکمه ی زیر دانلود کنید یا گوش دهید:

حجم: 3.40 MB     فرمت: MP3   


Download


مغرور



تو را دیگر نمی خواهم
 تو بی اندازه بد هستی

مرا عاشق کردی اما
به فکر دیگری هستی

نمی دانی که شب ها را
بدون تو نمی خوابم

همه دیوار خانه را
به عکس تو می آرایم

تو بی اندازه بی رحمی
دل من درد دارد

بدون تو هر جا باشم
به راه تو چشم دارد

تو را دیدم که پژمرده
تو بی اندازه مغروری

دلت را او شکست اما
به پیشم برنمی گردی

 دکلمه ی این شعر را می توانید با کلیک روی دکمه ی زیر دانلود کنید یا گوش دهید:

حجم: 1.36 MB     فرمت: MP3   


Download