دکلمه ها - شعر و دکلمه

دکلمه ها - شعر و دکلمه

(مجموعه اشعار و دکلمه های مهدی پورآزاد و شاعران دیگر)
دکلمه ها - شعر و دکلمه

دکلمه ها - شعر و دکلمه

(مجموعه اشعار و دکلمه های مهدی پورآزاد و شاعران دیگر)

وصال رویائی

نمی دانم!
نمی دانم کدامین رود
کدامین روز
کدامین لحظه ی مسدود
مرا به تو خواهد رساند

من قایقی ساخته ام
قایقی از پوست تن جنگل
و در ساحل جزیره ی متروکی
که از دل تنهای من هم تنهاتر است
در انتظار موج بی بازگشتم

اینجا خوشبخت نیستم
خوشبخت نیستم، خوشبخت نیستم
گرچه انسانی نیست
که مروارید دل مرا از من بگیرد
سایه ای جز سایه ی خودم نیست
گرچه درختان و گل ها و پرندگان و ماهی ها
 مرا دوست دارند

من در انتظار موجی هستم
موجی که به خواب دیده بودم
موجی که مرگبار است
همان موج که قایقم را خواهد شکست
و تو جنون مرا خواهی بخشید
که از عشق بی حدّم به تو
و از آرزوی با تو بودن
و از رویاهای ساختگی ام با تو
مرا به اینجا کشاند

و تو مرا از آن دریای طوفانی
به آغوش خودت بازگشت خواهی داد
و در این احساس که حسی دیگر است
تنها یک دل توان ارتعاش دارد
و داستان عشق من و تو
برای همگان مبهم است
مرا خواهی بخشید
مرا خواهی بخشید

 

دکلمه ی این شعر را می توانید با کلیک روی دکمه ی زیر دانلود کنید:

حجم: 4,582 KB     فرمت: MP3  
Download

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

متن شعر را در قالب طرح گرافیکی با کلیک روی آیکن زیر دریافت کنید:



همچنین مصاحبه ی صوتی درباره ی این شعر و دکلمه را با حجم 776 KB می توانید از اینجا دانلود کنید.

این دو روز زندگانی

این دو روز زندگانی با ما سر سازش نداشت
گرگ و گوسفندِ این بازی گویا فرقی نداشت

آسمان بارید اما بارش آن سودی نداشت
این زمین حاصلخیز بود مردم بذری نکاشت

قصه ی لیلی و مجنون خریداری نداشت
سوگلی قصه ی ما رنگ و بویی نداشت

آسمان پرستاره بود زیباییش تا نداشت
هیچ چشمی به دیدار او شتاب نداشت

دفتر شعر من هیچ ورق سفید نداشت
هیچ ورقی نبود که از عکس رخت یاد نداشت

مثل پرنده ها نبود، یار ما دو بال نداشت
مثل فرشته ها تو خواب، خیال ما جا نداشت

روبرو پرده بود چشم همه نا نداشت
او که توان دید داشت کنار ما جا نداشت

گل دلت پژمرده باغچه ی تو آب نداشت
باران بیاد الهی گل های من تاب نداشت

 

دکلمه ی این شعر را می توانید با کلیک روی دکمه ی زیر دانلود کنید:

حجم: 2,925 KB     فرمت: MP3  
Download

متن شعر را در قالب طرح گرافیکی با کلیک روی آیکن زیر دریافت کنید:

متن شعر

گل