دکلمه ها - شعر و دکلمه

دکلمه ها - شعر و دکلمه

(مجموعه اشعار و دکلمه های مهدی پورآزاد و شاعران دیگر)
دکلمه ها - شعر و دکلمه

دکلمه ها - شعر و دکلمه

(مجموعه اشعار و دکلمه های مهدی پورآزاد و شاعران دیگر)

مخمور

من به تقاعد میان خود و این مردم می اندیشم
و به ازدحام مأیوس آبستن به غم
که چون ویروسی آلوده به تن دارند
من به فکر نقب های هر ذهن بیمار
که زیر سقف خانه هاشان چال می شود
من به حجوم دردآلود شعور منفی می اندیشم
و اینکه لاله های سرخ دوباره کجا خواهند روئید؟!
من به جایی در این نزدیکی و دور از مرگ
من به لبخندی دور از تردید
من به جاودانگی در کنار خدا می اندیشم
من به خود خود خودم می اندیشم
به منیت جدا شده از تن
و به پوچی استخوان هایی که خاک می شوند
و به حرف های عظیم کودکی می اندیشم
که آیه های عظیم خدا را فریاد می زند
و به وهمی در شعر
و انصراف از تحریر سادگی های تو
من به عصیان می اندیشم، به عصیان عارف تنها
در حیرتم کاینسان چگونه عشق خدا بر او فزونی گردد
من به شوخ طبعی حرف های زاهدی
که دنیا را تحقیر می کند
من به فضل تو، به چَشم خویش و به چهره ها می نگرم
به چهره های حَشر انسانی
من به ظهور نوری می اندیشم که روشنی بخشید روزی دلم را
و روشنی بخشد روزی جهان را
و به مخموری عاشق که خماری او از شراب نبود
بلکه از بی وفایی عشقی ناب
و سکوت و سکوت و سکوت
آری من به سکوت بغض آلود شهری پس از پایان می نگرم
 

 دکلمه ی این شعر را می توانید با کلیک روی دکمه ی زیر دانلود کنید:

حجم: 3,112 KB     فرمت: MP3  

Download


 موزیک ویدئوی این دکلمه را می توانید با دو کیفیت متفاوت با کلیک روی دکمه های زیر دانلود کنید:

حجم: 7,833 KB     فرمت: WMV  

Download

----------------------------------------------------------

حجم: 24,211 KB     فرمت: mp4 
Download




متن شعر را در قالب طرح گرافیکی با کلیک روی تصویر زیر دریافت کنید:

زیبای ظالم

آرزو دارم امشب تو خوابم
تو رو ببینم یا که بمیرم
جونو بگیری تموم شه کارم
فردا نمی خوام زنده بمونم
دلم یه ذره طاقت نیاورد
وقتی که صبح شد بهونه آورد
کسی مثل تو زیبا و ظالم
ندیدم حتی دیونه باشه
تو گل نشستم آخر کاره
نیستی ببینی کسی می بازه
انگار نه انگار دلی شکسته
انگار نه انگار منم یه خسته
کسی کنارت دیدم که خندید
کی بود جای من؟ چرا؟! ببخشید
این شعر شاید آخری باشه
چون توی دستم رگی می پاشه
گاهی تو ذهنم خاطره هامون
پرسه ی شب ها، دلتنگی هامون
یادته هر شب، وعده ی تازه
می گفتی عشقو یکی می بازه
تو خیلی زیبا، تو بی وفایی
نیست توی قلبم جز تو یه جایی
من واسه ی تو عاشق ترینم
حالا که حتی دارم می میرم
خوش باشی هر جا که هستی
با هر که هستی هر جا نشستی
 

ترانه و دکلمه ی این شعر را می توانید با کلیک روی دکمه ی زیر دانلود کنید:

حجم: 4,128 KB     فرمت: MP3  

Download

متن شعر را در قالب طرح گرافیکی با کلیک روی تصویر زیر دریافت کنید: