دکلمه ها - شعر و دکلمه

دکلمه ها - شعر و دکلمه

(مجموعه اشعار و دکلمه های مهدی پورآزاد و شاعران دیگر)
دکلمه ها - شعر و دکلمه

دکلمه ها - شعر و دکلمه

(مجموعه اشعار و دکلمه های مهدی پورآزاد و شاعران دیگر)

اردیبهشت غمگین


اردیبهشتِ امسال دلم پر از غم شد

گلهای من نرویید با اینکه بهار شد

 

اردیبهشتِ امسال اردیبهشتِ غم بود

آرزوها هم افسرد رویای من شکست خورد

 

اردیبهشتِ امسال اردیبهشت غمگین

چه آسان رها شد افسار گرگِ ننگین

 

تو قتل عام گلها لاله ی من ترک خورد

تو لحظه های مرگش به خون من قسم خورد

 

دنیا برای یک گل تاریک و تنگ و سرده

گلی که عاشق باشه پیش خدا جاش امنه

و بــــــــــــــــــــــــــــــســـــــــــــــــــــــا یـــــــــــــت دکلمه ها

دکلمه ی این شعر را می توانید توسط یکی از لینک های زیر دانلود کنید:

حجم: 1.60 MB     فرمت: MP3  




نظرات 11 + ارسال نظر
sanaz 1393/03/24 ساعت 17:48

سلام
این دکلمه با صدای شهزاد اگه از ایشون دکلمه ای دارید من می خوام در صورت امکان
http://www.bia2up.ir/uploads/140060354556721.mp3
سپاس

javadfamo 1393/02/23 ساعت 18:10 http://javadfamo.blogfa.com

مصرع ناقص من کاش که کامل می شد
شعر در وصف تو از سوی تو نازل می شد
---------------------------------------
شعر در شأن تو، شرمنده به همراهم نیست
واژه در دست من آن گونه که می خواهم نیست
-----------------------------------------
من که حیران تو حیران توام می دانم
نه فقط من که در این دایره سرگردانم
-----------------------------------------
همه ی عالم و آدم به تو می اندیشد
شک ندارم که خدا هم به تو می اندیشد
--------------------------------------------
کعبه از راز جهان، راز خدا آگاه است
راز ایجاز خدا نقطه ی بسم الله است
--------------------------------------
کعبه افتاده به پایت سر راهت سرمست
«پیرهن چاک و غزل خوان و صراحی در دست»
--------------------------------------
کعبه وقتی که در آغوش خودش یوسف دید
خود زلیخا شد و خود پیرهن صبر درید
------
کعبه بر سینه ی خود نام تو ای مرد نوشت
قلم خواجه ی شیراز کم آورد، نوشت:
-----
«ناگهان پرده برانداخته ای یعنی چه
مست از خانه برون تاخته ای یعنی چه»
-----------
می رسد دست شکوه تو به سقف ملکوت
ای که فتح ملکوت است برای تو هبوط
-----------------
نه فقط دست زمین از تو، تو را می خواهد
سالیانی ست که معراج خدا می خواهد-
-----------------------
زیر پای تو به زانوی ادب بنشیند
لحظه ای جای یتیمان عرب بنشیند
-----------------------------
دم به دم عمر تو تلمیح خدا بود علی
رقص شمشیر تو تفریح خدا بود علی
----------------------------
وای اگر تیغ دو دم را به کمر می بستی
وای اگر، پارچه ی زرد، به سر می بستی
---------------------------
در هوا تیغ دو دم نعره ی هو هو می زد
نعره ی حیدریه «أینَ تَفرو» می زد
--------------------------------
بار دیگر سپر و تیغ و علم را بردار
پا در این دایره بگذار عدم را بردار
--------------------------------
بعد از آن روز که در کعبه پدیدار شدی
یازده مرتبه در آینه تکرار شدی
----------------------------------
روز و شب از تو قضا از تو قدر می گوید
«ها علیٌ بشرٌ کیفَ بَشر» می گوید
----------------------------------
سید حمید رضا برقعی
...............................................................
میلاد حضرت امام علی (ع) و روز پدر را تبریک عرض می کنم...........

یا علی

http://javadfamo.blogfa.com

سهیل 1393/02/19 ساعت 00:53 http://toghoz.blogfa.com/

عشــــــــــــــق یعنی شعر چشمان ترا باور کنم

در تب این شــــــــــــعله ها این دیده ام را تر کنم

من اســـــــــــــــــیر غل و زنجیر و خم موی تو ام

تشــــــــــــــــــنه و آشفته در محراب ابروی تو ام

:

سهیل 1393/02/19 ساعت 00:52 http://toghoz.blogfa.com/

عشـــــــــــق یعنی یک تلنگر بر تن احساس گل

عاشــــــــــــــقی یعنی بزن بر این دل دیوانه پُل

عشــــــــــق یعنی روز و شب درگیر غوغای نگاه

عشـــــق یعنی حسرت و اشک و من و اندوه و آه

سهیل 1393/02/19 ساعت 00:51 http://toghoz.blogfa.com/

اینجا بدون تو

برایم جهنمی است بدون آتش!!!

بهشتی است بدون خوشبختی...

جنگلی است بدون درخت !!!

و گلستانی است بدون گل...

و اقیانوسی بی آب!!!

و آسمانی است بدون مهتاب...

و ستاره ایست بی فروغ!!!

و خورشیدی بدون نور ...

و زندگی ای بس تلخ و زهرآگین

که عذابم می دهد!!!

می خواهم برگردم به روزهای کودکی
آن زمان ها که :
پدر تنها قهرمان بود
عشــق، تنـــها در آغوش مادر خلاصه میشد
بالاترین نــقطه ى زمین، شــانه های پـدر بــود
بدتـرین دشمنانم، خواهر و برادر های خودم بودند
تنــها دردم، زانو های زخمـی ام بودند.
تنـها چیزی که میشکست، اسباب بـازیهایم بـود
و معنای خداحافـظ، تا فردا بود.....!

سلام ممنون از حضورتون
بسم الله الرحمن الرحیم

خوشا دردی که درمانش تو باشی
خوشا راهی که پایانش تو باشی

خوشا چشمی که رخسار تو بیند
خوشا ملکی که سلطانش تو باشی

خوشا آن دل که دلدارش تو گردی
خوشا جانی که جانانش تو باشی

خوشی و خرمی و کامرانی
کسی دارد که خواهانش تو باشی


مررررسی

می خوانم توئی را که هر وقت می خوانمت اجابتم می کنی و چه بسیار لحظه هایی که خواندی مرا و کاهلی کردم....
می ستایم توئی را که تنها کسی هستی که ناله های تمنایم را می شنوی....
می ستایم توئی را که تنها کسی هستی که چشم امیدم به سویش است...
می ستایم توئی را که گرامیم داشتی،به غیرم وا نگذاشتی تا خوارم کنند،دوستم داشتی...
می ستایم تو را وصبرت را بر تمام خطاهایم...

سلام دوست عزیز
بعد مدت طولانی اومدم و
ممنون بابت مطالب زیبا و پراحساسی که میذارید .
فکر کنم لینک منو حذف کرده باشید .خوش حال میشم دوباره منو لینک کنید و به وبم سر بزنید .
به روزم و منتظر

علی 1393/02/13 ساعت 19:26

بهترین و زیباترین قالب بلاگ اسکای کدام است؟
اینو سرچ کنین تو گوگل: «زیباترین و بهترین قالب بلاگ اسکای و دارای گوگل پلاس»

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد