دکلمه ها - شعر و دکلمه

دکلمه ها - شعر و دکلمه

(مجموعه اشعار و دکلمه های مهدی پورآزاد و شاعران دیگر)
دکلمه ها - شعر و دکلمه

دکلمه ها - شعر و دکلمه

(مجموعه اشعار و دکلمه های مهدی پورآزاد و شاعران دیگر)

غمکده

 

چرا غم شد چراغ خانه ی من***چرا کم شد صدای شادی من

مگر این دل هوای سنگ کرده***نمی دانم چرا دل را به بند کرده

چرا دستی به دستم بند نمی آید***چرا خون در دل من بند نمی آید

ولی خرسند از اینم که نفس دارم***برای دیدن تو دو چشم دارم

در این کلبه خرابه تکه نانیست***شبانه تا سحر فکر تو جاریست

به دنبال کدامین کوه نوری***جسارت نیست تو اما کور کوری

به دستان کدامین مرد گره زد***همان دستی که بر دستم گره زد

تو را تا به اینجا من کشاندم***از میان گرگ ها من رهاندم

گفتم برو از من به دور باش***دوستت ندارم سرو کوه باش

چو دانم که به همراهت نفس بود***به چشمانت نگاهی پر حوس بود

به رخت خود نیالایم حوس را***به رسم عشق نوشتم این دو خط را

برو با یار خود خوش باش غریبه***بدان عشق هم گاهی چون فریبه


دانلود دکلمه با حجم 1.89  مگابایت


""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

دانلود ویدئو کلیپ میکس شده دکلمه


جهت دانلود ویدئو کلیپ روی یکی از لینکهای دانلود در پایین کلیک کنید
Size: 3 MB | Type: WMV

لینک دانلود شماره 1

لینک دانلود شماره 2

لینک دانلود شماره 3


دریافت تصویر متن شعر با کیفیت بسیار خوب
نظرات 78 + ارسال نظر

سلام اقا مهدی حالت چطوره وبلاگ ما رو که از لینک دوستان حذف نکن کوه به کوه نمی رسه وانگهی دریا شود

محمد 1389/12/11 ساعت 13:15 http://cheshmak90-m.blogfa.com

آپم دوست من بیا

m-a 1389/12/11 ساعت 09:31 http://shabrangma.blogfa.com

hamishe fekr kon ke dar yek donyaye shishei zendegi mikoni. pas movazeb bash be tarafe kasi sang nazani chon aval donyaye khodeto mishkani...!


سلام
چطوری؟
زیبا بود مثل همیشه

مرسی اومدی

ولی ببخش که دیر اومدم



بازم بیا


سلام
ممنون که بهمون سر زدی.
من منظورتو از نظری که گذاشتی نفهمیدم!

گفتم نرو پر پر میشم
گفتی می خوام رها بشم
گفتم آخه عاشق شدم
گفتی می خوام تنها باشم
گفتم دلم گفتی بسوز
گفتی یه عمری باز هنوز
گفتپم پس عمرم چی میشه
گفتی هدر شد شب روزآی دلم
گفتم آخه من داغون میشم
گفتی به من خوش میگزره
گفتم بیا چشمای تو
گفتی آخه کی میخره
گفتم منوجنس میبینی



گفتی آره بی قیمتی
گفتم یه روز من کسی بودم
با من نکن بی حرمتی
گفتم صدا میمیره باز
گفتی به درد بسوز بساز
گفتم حالا که پیر شدم

گفتی که از تو سیرشدم
گفتم تمنا می کنم
گفتی می خوام خوردت کنم
گفتم بیا بشکن تنو
گفتی فراموش کن منو

ایوار 1389/12/10 ساعت 22:06 http://evar2010.blogfa.com/

سلام مثل همیشه عالی بود
[لبخند]سلام دوست من ایوار به روز شده وقت داشتی سر بزن ممنون [گل]

سلام دوست عزیز
هدف بزرگی داریم. اگه کمکمون باشی خوشحال میشم

Family-Portrait.GLXblog.com

احسان 1389/12/10 ساعت 15:20 http://asbirani.blogfa.com

ممنون از حضور گرمت .

احسان 1389/12/09 ساعت 20:36 http://asbirani.blogfa.com

با سلام و عرض ادب خدمت شما دوست عزیز وبلاگ سوارکاری حرفه ای با مطلبی به نام مجله دنیای اسب آپ شد و منتظر شرفیابی شما دوست عزیز میباشد در ضمن با درج نظر خود از حضورتون بنده را مطلع کنید .

با تشکر مدیر و نویسنده وبلاگ سوارکاری حرفه ای

ندا 1389/12/09 ساعت 19:58 http://so-far.blogfa.com/

سلام
با احترام و افتخار لینک شدید

با هر انسانی روبرو می شوی به یادداشته باش چیزی را از دست داده است به

چیزی عشق می ورزد و از چیزی می ترسد.

آنچه امروز در دست داری ممکن است آرزوی فرداهایت باشد.

اولین نیکی که می توانی به دیگران ارزانی داری روی خندان است.

شجاع کسی است که پس از شکست لبخند بزند.

باز گفتم که : ” تو صیادی و من آهوی دشتم

تا به دام تو درافتم همه جا گشتم و گشتم

حذر از عشق ندانم، نتوانم! “

اشکی از شاخه فرو ریخت

مرغ شب، نالة تلخی زد و بگریخت ...

اشک در چشم تو لرزید،

ماه بر عشق تو خندید!

یادم آید که : دگر از تو جوابی نشنیدم

پای در دامن اندوه کشیدم.

نگسستم، نرمیدم.

رفت در ظلمت غم، آن شب و شب‌های دگر هم،

نه گرفتی دگر از عاشق آزرده خبر هم،

نه کنی دیگر از آن کوچه گذر هم ...

بی تو، اما، به چه حالی من از آن کوچه گذشتم!

در دل همان محبت پیشینه باقی است

آن آرزو که بود در این سینه باقی است

باز آ و حسن جلوه ده و عرض ناز کن

کان دل که بود صاف چو آیینه باقی است

از ما فروتنی است، بکش تیغ انتقام

با خاطر شریفت اگر کینه باقی است

نقدینه ی وفاست همان بر عیار خویش

قفلی که بود بر در گنجیه باقی است

وحشی اگر ز کسوت رندی دلت گرفت

زهد و صلاح و خرقه ی پشمینه باقی است


وحشی بافقی

ندا 1389/12/09 ساعت 15:55 http://so-far.blogfa.com/

سلام
خوندمتون
وبتون خیلی جالب بود برام





برای تبادل لینک منتظر حضور سبزتون هستم

الناز 1389/12/09 ساعت 14:33

سلام من اولین باره دیدن میکنم از وبلاگتون خوندم زیبا بود بوووووووووووس خسته نباشی

سلام..عالی بود...منم شعر میگم..شعر نو البته..یه سر بزنید نظرتونو بدین خوش حال میشم...البته شعرم خیلی ابتداییه...منتظرم

شب به یاد ماندنی/ بزرگان فرهنگ و ورزش دوشادوش هم
http://abukoorosh.blogfa.com/

سلام دوست عزیز جالب بود اما چرا اینچنین ... طوفانی ؟

__??_?? سلام
_??___?? آپم
_??___??_________????آپم
_??___??_______??___????آپم
_??__??_______?___??___??آپم
__??__?______?__??__???__??آپم
___??__?____?__??_____??__?آپم
____??_??__??_??________??آپم
____??___??__??آپم
___?___________?آپم
__?_____________?آپم
_?_____@ ____@ __?آپم
_?___///___@__\\__?آپم
_?___\\\______///__?آپم
___?______W____?آپم
_____??_____??آپم
زود بیاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

...........|""""""""""""""" " """"""""|\|_
...........|......*اینم وسیله * بیا ....|||"|""\___
...........|________________ _ |||_|___|)
...........!(@)'(@)""""**!(@ )(@)***!(@) منتظرمااااااااا بدو بیا
یادت نره.

سلام اقای علیپور.
بروزم.

melena 1389/12/06 ساعت 00:26 http://www.melena.blogfa.com

shalam
mesi omadi webam
mesi nazar dadii
bazam bia sar bezan khosh hal misham

صدف 1389/12/05 ساعت 22:57 http://123sms.blogfa.com

میدونی اپم؟؟

وبلاگ متفاوتی داری


¶´´´´´´´´´´´´´´´´´´´o¶$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$¶¶¶
¶´´´´´´´´´´´´´´´´´´´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
¶´´´´´´´´´´´´´´´´´´´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶$$$$¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
¶´´´´´´¶¶¶¶¶¶¶¶¶´´´´7¶$$$$¶¶¶¶¶$$$¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
¶´´´´1¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¢´´´¶¶$$$$¶¶$$¶¶$$¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
¶´´´¶¶¶¶¶$¶¶¶¶¶¶¶¶1´´¶¶¶$$$$$$$$$$$$¶¶¶¶¶¶$¶¶
¶´¶¶¶¶$$$$$$$$??¶¶¶¶´´´¶¶$$$$$$$$$$$$$$$¶$¶¶¶
¶¶¶¶¶¶$$$$$$¶$$$$$¶¶¶´´¶¶$$$$$$$$$$$$$$$$$$¶¶
¶¶¶¶$$$¶¶¶¶¶¶¶$$$$¶¶¶$´¶¶¶¶$$$$$$$¶¶¶¶¶$$$$¶¶
¶¶¶¶$$$¶$$$$¶$$$¶¶¶¶¶¶¶¶¢¶¶¶¶$¶¶¶¶¶$????????¶¶
¶¶¶$$$$¶$$$$¶$$$$$$$$$$¶´´o¶¶¶¶¶¶¶??$$$$$¶¶¶¶
¶¶¶¶$$$¶¶$¶¶¶¶$$$$$$$$¶¶¶´´´¶¶¶7´$$$¶$¶¶$$$¶¶
¶¶¶¶$$$$$$¶$$¶$$$$$$$$$¶¶´´´´´´´¢¶¶$$$$$$$$¶¶
¶¶¶¶¶¶$?$$¶$$$$$$$$$$$$$¶¶´´oo´´¶¶$$$¶$$$$$$¶
¶´¶¶¶¶¶$$$$$¶¶¶¶¶¶¶$$$¶¶¶¶¶´7´7¶¶$$$$$$$$$$$¶
¶´´´¶¶???$???$¶¶$$$¶¶¶¶¶¶¢´´´¶¶¶¶$¶¶$$$$$$$$¶
¶´´´?¶$$??$$$??¶¶$$$¶¶o´´´´´¶¶¶$$$$$$$$$$$$¶¶
¶´´´´¶¶$$?$?$$?$¶¶¶¶¶?´´´´¢¶¶¶$$$$$$$$$$$¶¶$¶
¶´´´´o¶¶$?$$$???$¶¶¶¶´´´?¶¶¶$$$$$$$$$$$$$¶$$¶
¶´´´´´¶¶¶$$$$??$?¶¶¶¶´¶¶¶¶$?$$$$$¶¶¶$$$$¶$$$¶
¶´´o¶¶¶$¶¶¶¶$$?$??¶¶´´¶¶¶$$$$$$$$$$$$$¶¶$$$$¶
¶¶¶¶¶¶$$$$¶¶¶$??$$¶´´´¢¶¶$$$$$¶$$$$$$¶¶¶$$$$¶
¶¶¶$$$$$$$¶¶¶¶$$$$¶¶1´´¶¶?$$$¶$$$¶$$$$$$$$$$¶
¶¶$$??$$$¶$$$¶¶$$$$¶¶¶´¶¶$$$$$$$$$$¶¶$$$$$$$¶
¶???$$$$$$$¶¶$$$$$$?¶¶¶¶¶$$¶¶$$$¶¶¶$$$$$$$$¶¶
¶$¶$$$$$$$$$¶¶$¶$$$$$$$$$$$¶¶$$$$¶$$¶¶¶$$$$$¶
¶$$$$$$¶$$$$¶$¶¶$¶$$¶¶$$$$$$$$$¶¶$$¶$$$¶$$$$¶

راستی اپم...



زیباست...

سلام خیلی قشنگ بودش

سلام دوست عزیز

یه خواهش داشتم .

من کد لوگوم رو اشتباهی پاک کردم و هر چی تو کامپیوترم گشتم یه کپی ازش پیدا نکردم
میشه خواهشن از توی آرشیوت برام بفرستی مجدد

سلام دوست گرامی با ادامه موضوع دونادون بروزم ممنون میشم که قدم رنجه بفرمایید و سری به ما بزنی


۩▓۩ ๑۩۞۩๑۩▓۩ ๑۩۞۩۩▓۩ ๑۩۞۩๑▒ ๑۩۞۩๑▒

سلام دوست عزیز خوبی؟

☆☆وبلاگ دفتر عشق با متن های

( هنوز مرا دوست داری؟) و (زندگی من با تو)

به روز شد☆☆


۩▓۩ ๑۩۞۩๑۩▓۩ ๑۩۞۩۩▓۩ ๑۩۞۩๑▒ ๑۩۞۩๑▒

ممنوووووووووووووون مهدیجون
خیلییییییییی گلی .

سلام خوبی؟
شعرزیبایی بودافرین.
بهم سربزن اپ شدم

شایلی 1389/12/04 ساعت 12:21 http://www.0093.blogfa.com

سلام دوست گلم خوبی؟
مثل همیشه عالی بود ... ممنون

سلام اقای شاعر.
وبلاگم اپ شده.

سلام.
پیچک تنهایی به روز شد.منتظر حضور پر مهرتان هستم.[گل]
http://nilooyetanha.blogfa.com

از کویر آمده‌ام
چشمم از خاطره ریگ پُر است
ابر من باش و دلم را بتکان..

----


ممنون از لطف و حضورت

خیرالله 1389/12/03 ساعت 04:45 http://toghoz.blogfa.com

خواجهٔ دنیا و دین گنج وفا

صدر و بدر هر دو عالم مصطفی

آفتاب شرع و دریای یقین

نور عالم رحمة للعالمین

جان پاکان خاک جان پاک او

جان رها کن آفرینش خاک او

خواجهٔ کونین و سلطان همه

آفتاب جان و ایمان همه

صاحب معراج و صدر کاینات

سایهٔ حق خواجهٔ خورشید ذات

هر دو عالم بستهٔ فتراک او

عرش و کرسی قبله کرده خاک او

پیشوای این جهان و آن جهان

مقتدای آشکارا و نهان

مهترین و بهترین انبیا

رهنمای اصفیا و اولیا

منطق الطیر عطار نیشابوری

گزیده در نعت رسول( ص )

خیرالله 1389/12/03 ساعت 04:44 http://toghoz.blogfa.com

ثنائی گو بر ارباب بینش

سزای صدر وبدر آفرینش

محمد آنکه نور جسم و جانست

گزین و مهتر پیغامبرانست

تمامت انبیا را پیشوا اوست

حقیقت عاشقان را رهنما اوست

طریق مصطفی گیر و دگر نه

حقیقت را بجز او راهبر نه

حقیقت جان پاکش راه بین دان

دل پُر نور او بحر یقین دان

بمعجز کرد ماه آسمان شق

نمود از ذاتِ بیچون سرّ مطلق

گهی در دست بد سنگش سخن گو

گهی زنهار از وی خواست آهو

گهی از سنگ نخلی کرد پیدا

که آن در حال بار آورد خرما

بوصف اندر نیاید معجزاتش

به شرح اندر نیاید وصف ذاتش

حقیقت گشت موسی امّت او

چو در توریت دیدش قربت او

اگر نه او بدی عالم نبودی

ملایک نامدی آدم نبودی

زمین و آسمان معدوم بودی

ز رحمت دوجهان محروم بودی

توئی واصل زوصل جاودانی

ترا زیبد یقین صاحب قرانی

شب معراج دیدی حق عیان تو

رسیدی در خداوند جهان تو


الهی نامه عطار نیشابوری


گزیده در نعت سید المرسلین صلی اللّه علیه و سلم

خیرالله 1389/12/03 ساعت 04:44 http://toghoz.blogfa.com

ماه فروماند از جمال محمد

سرو نباشد به اعتدال محمد

قدر فلک را کمال و منزلتی نیست

در نظر قدر با کمال محمد

وعده‌ی دیدار هر کسی به قیامت

لیله‌ی اسری شب وصال محمد

آدم و نوح و خلیل و موسی و عیسی

آمده مجموع در ظلال محمد

عرصه‌ی گیتی مجال همت او نیست

روز قیامت نگر مجال محمد

وآنهمه پیرایه بسته جنت فردوس

بو که قبولش کند بلال محمد

همچو زمین خواهد آسمان که بیفتد

تا بدهد بوسه بر نعال محمد

شمس و قمر در زمین حشر نتباد

نور نتابد مگر جمال محمد

شاید اگر آفتاب و ماه نتابند

پیش دو ابروی چون هلال محمد

چشم مرا تا به خواب دید جمالش

خواب نمی‌گیرد از خیال محمد

سعدی اگر عاشقی کنی و جوانی

عشق محمد بس است و آل محمد

سعدی

خیرالله 1389/12/03 ساعت 04:43 http://toghoz.blogfa.com

فضل خدای را که تواند شمار کرد؟

یا کیست آنکه شکر یکی از هزار کرد؟

آن صانع قدیم که بر فرش کائنات

چندین هزار صورت الوان نگار کرد

ترکیب آسمان و طلوع ستارگان

از بهر عبرت نظر هوشیار کرد

بحر آفرید و بر و درختان و آدمی

خورشید و ماه و انجم و لیل و نهار کرد

الوان نعمتی که نشاید سپاس گفت

اسباب راحتی که نشاید شمار کرد

پرهیزگار باش که دادار آسمان

فردوس جای مردم پرهیزگار کرد

نابرده رنح گنج میسر نمی‌شود

مزد آن گرفت جان برادر که کار کرد

ظالم بمرد و قاعدهٔ زشت از او بماند

عادل برفت و نام نکو یادگار کرد

شاید که التماس کند خلعت مزید

سعدی که شکر نعمت پروردگار کرد

گزیده قصیدهٔ شمارهٔ ۱۲ - توحید

خیرالله 1389/12/03 ساعت 04:42 http://toghoz.blogfa.com

چو مرد رهرو اندر راه حق ثابت قدم گردد

وجود غیر حق در چشم توحیدش عدم گردد

کمر بندد قلم کردار سر در پیش و لب برهم

به هر حرفی که پیش آید به تارک چون قلم گردد

ز چوگان ملامت نادر آن کس روی برتابد

که در راه خدا چون گوی سرتاسر قدم گردد

سم یکران سلطان را درین میدان کسی بیند

که پیشانی کند چون میخ و همچون نعل خم گردد

تو خواهی نیک و خواهی بدکن امروز ای پسر کاینجا

عمل گر بد بود ور نیک بر عامل رقم گردد

امید رحمتست آری خصوص آن را که در خاطر

ثنای سید مرسل نبی محترم گردد

محمد کز ثنای فضل او بر خاک هر خاطر

که بارد قطره‌ای در حال دریای نعم گردد

زبان را درکش ای سعدی ز شرح علم او گفتن

تو در علمش چه دانی باش تا فردا علم گردد


گزیده قصیدهٔ شمارهٔ ۱۱ - در ستایش حضرت رسول (ص)

میلاد آن حضرت بر شما دوست فرزانه مبارک باد

دوست خوبم آپـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــم

روز اول چند بار اومدم خبرت کنم باز نمیشد

در امتداد نگاه تو
لحظه های انتظار شکسته می شود
و بغض تنهایی من
مغلوب وجود تو می شود

دوست من اگه از وبم خوشت اومد ممنون میشم اگه هر روز رو بنر بالای وب کلیک کنی و یک رای بهم بدی
لطفا رو بنر کلیک کن و یه رای بهم بده ممنون میشم
Mer30

قاصدک ؛
ابرهای همه عالم ٬ شب و روز
در دلم می گریند...
م - امید

آ منه سرگرم لالائی بود
قرص ماه او تماشایی بود
سرفرازی، سرفرازی آمنه
زین پسر امشب بنازی آمنه


عید بر شما دوست گرامی مبارک

من 1389/12/01 ساعت 23:04 http://my-moon.blogsky.com

سلام دوست عزیز
چرا غم شد چراغ خانه ی من چرا کم شد صدای شادی من
مثل همیشه شعراتون زیبا و دلنشینه.
ممنون
شاد باشید در سایه ی پروردگار حق.

یاسی 1389/12/01 ساعت 20:55 http://royayeyas.blogsky.com

عالی بود اما خیلی غمگین

من که با شنیدن این شعرتون اشک از چشمام سرازیر شد

آخه من با شنیدن تموم نوشته هاتون یاد عزیزترین

موجود زندگیم افتادم که الان ازش دورم و بی خبر و اون هم

یادی از من نمیکنه

امیدوارم که همه به مراد دلشون برسن

موفق باشید

راستی آپم اگه دوست داشتین بیا خوشحال میشم

دست نوشته ایی ازتون بیادگار داشته باشم

سلام مهدی جان .

شرمنده دیر اومدم

بسیار زیبا و دلی بود .
بابا واقعا شاعری ها

آفرین . واقعا زیبا بود

وقتی خاطره های آدم زیاد می شه
دیوار اتاقش پر’ه عکس می شه
اما دلت برای اونی تنگ می شه
که نمی تونی عکسشو به دیوار بزنی...

سلام دوست عزیز
شعرات خیلی با احساس و دوست داشتنیه.
بهت تبریک می گم.
خوشحال می شم اگه یه سری هم به وب من بزنی و نظر بدی

سلام.
من اپم. تونستین یه سر بزنین

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد