دکلمه ها - شعر و دکلمه

دکلمه ها - شعر و دکلمه

(مجموعه اشعار و دکلمه های مهدی پورآزاد و شاعران دیگر)
دکلمه ها - شعر و دکلمه

دکلمه ها - شعر و دکلمه

(مجموعه اشعار و دکلمه های مهدی پورآزاد و شاعران دیگر)

مولا علی



من به اذن ربّ عالم
به برترین از جنس آدم

می نویسم دو سه خطی
از مولا علی عربی

واژه های عذری ندارند
قدرت بیان ندارند

در وصف جمال مولا
باعث خلقت اولا

هر کس عاشق خدا شد
او علی را بشناسد

از خدا، خدا شناسد
آن که عشق را بشناسد

خوش به حال سجده گاهی
که در آن دیده گشودی

که تو از نام خدایی
 علی مرد بی همتایی

که تو دیده ها تر کردی
در سجده ها که سر کردی

و در کوچه های شب
خرجین با نان و رطب

هنوز هم بوی تو می دهد
حسین به جنگ که می رود

جمعه ها به یاد مهدی تو
او را می طلبیم به حق تو

گر تو نبودی خلق نمی کرد
و تو نبودی صبر نمی کرد

علی خلقت از بهر تو بوده
حضرت عشق ره تو بوده

مولای انس و جن توایی
سودای هر عارف توایی

روز میلادت مبارک
فرشته ها گویند تبارک


جهت دریافت و مشاهده ی تصویر پایین که حاوی متن شعر است روی آن کلیک کنید...



------------------------------------------------------------------------------------

دکلمه این شعر را می توانید توسط یکی از سرور های زیر دانلود کنید:

حجم: 2.13MB     فرمت: MP3   



دانلود از فضای پیکوفایل


دانلود از فضای 4shared


نظرات 46 + ارسال نظر
ahmad 1391/04/06 ساعت 12:22 http://tanhae1.blogfa.com/

تازه یکی برام فرستاد گفت بفرست به 20 نفر به امام زمان بخونش....پسری از مشهدم که پزشکان از علاجم نا امید شدند شبی حضرت زینب اومد به خوابم آب در گلویم ریخت شفا پیدا کردم ازم خواست اینو به 20 نفر بگم....این پیام به دست کارمندی افتاد اعتقاد نداشت کارشو از دست داد...مردی اعتقادداشت 20 میلیون به دست آورد..به دست کسه دیگری رسید عمل نکرد پسرشو از دست داد....اگه به حضرت زینب اعتقا داری این پیامو برای 20 نفر بفرست 20روز دیگه منتظر معجزه باش

سلام خوبی
ممنونم متشکرم شعر هات خیلی زیبا هستن خیلی خوندم واقعا زیبا بودن متشکرم از این همه لطف و محبت

این بار دلم نه براے آدمے..

نه براے ملکے..

نه براے عشقے..

نه براے چیزیــ...

که دلم براے خودم تنگ شده ...

+تنهایـــے ، آدم را عَوض مے کند ! از تو چیزے مے سازد کہ هیچ وقت نبوده اے

تو چه گفتی سهراب؟

قایقی خواهم ساخت...

با کدوم عمر دراز؟

نوح اگر کشتی ساخت، عمر خود را گذراند

با تبر روز و شبش، بر درختان افتاد

سالیان طول کشید، عاقبت اما ساخت

پس بگو ای سهراب ... شعر نو خواهم ساخت

بیخیال قایق....

یا که میگفتی....

تا شقایق هست زندگی باید کرد؟

این سخن یعنی چه؟

با شقایق باشی.... زندگی خواهی کرد

ورنه این شعرو سخن

یک خیال پوچ است

پس اگر میگفتی...

تا شقایق هست، حسرتی باید خورد

جمله زیباتر میشد

تو ببخشم سهراب...

که اگر در شعرت، نکته ای آوردم، انتقادی کردم

بخدا دلگیرم، از تمام دنیا، از خیال و رویا

بخدا دلگیرم، بخدا من سیرم، نوجوانی پیرم

زندگی رویا نیست

زندگی پردرد است

زندگی نامرد است، زندگی نامرد است

سهراب یادت هست می گفتی:
قایقی خواهم ساخت
دور خواهم شد از این خاک غریب
سهراب.
قایقت جا دارد.
خسته ام از همهمه ی انسان ها
بیزارم از ذرات این خاک غریب.
شهری پشت دریا مرا می خواند
قایقت جا دارد

کبوتر جون دل من پر از درده کبوتر جون هوای این خونه سرده

کبوتر جون پرام بسته به زنجیر دلم خون شد از این زخمای تقدیر

بمیرم آخ کبوتر توهم بالت شکسته؟ بمیرم آخ کبوترغصه پر پروازتو بسته؟

مگه یار تو هم رفته ز خونه ؟ مگه تو هم شدی بدون آشیونه ؟

کبوترجون رفتی به شهراون رسیدی؟ کبوتر جون گل من رو اونجا ندیدی؟

اگه دیدی بهش بگو من بیقرارم بگو آرزو دارم سر رو شونش بذارم

بهش بگو دلم از غصه خون شد بگو برای عطر نگاهش دلم مجنون شد

کبوتر جون بگو بیاد اون پیشم بگوعشقم برگرده که دارم دیوونه میشم

سلام خوبی استاد
ممنونم از این همه لطف و محبت واقعا ممنونم خیلی شعر های زیبایی برام گذاشتی خیلی زیبا بودن مرسی
نمیدونم در مقابل یک شاعر بزرگ چی بگم فقط میگم همیشه ذهنتان روشن و سرشار از شعر های ناب

سلام وقت به خیر
من با این موضوع جدید اپم و منتظر حضور گرم شما هستم

(واقعیت این است که دختران و پسران با بلوغ دچار تغییرات هورمونی و جسمانی می شوند و در دوره ای قرار می گیرند که نیازهای ....)

با تشکر از شما دوست عزیز

نازم این بخت که برقرعۀ دل افتادی*گشته ویرانۀ دل باتوعلی آبادی*اگر ازنسل من اولادی علی دوست نشد*مُردنش مایِ فخر است چنین اولادی
به کوری دوچشم اهل سنت*فقط حیدرپرستم تاقیامت

Sahar 1391/04/03 ساعت 00:18 http://daftaresepid.jbg.ir

سلام و درود شاعر
قلم زد دل با نگاره ای از احساس
خوشحال میشوم نظرتان را به عوان یک شاعر بدانم
بهتری ها از آنتان

تمام خنده هایم را نذر کرده ام

تا تو همان باشی که صبح یکی از روزهای خدا

عطر دستهایت ،

دلتنگی ام را به باد می سپارد .

پیراهن نگاه مرا مکش از پشت

که بر می گردم

و بی خیال عزیزهای مصری و یعقوب های چشم به راه

چنان به خود می فشارمت

که هفتاد و هفت سال تمام

باران ببارد و گندم درو کنیم..!

سلام استاد
شعر هات خیلی زیبا هستن ممنونم که به ما افتخار دادین ممنونم

به او بگویید دوستش دارم

به صاحب چشمانی که آرامش قلب من است

به صاحب دستانی که گرمای وجود سرد من است

به صاحب قلبی که برای من است

به او بگویید نگاهش زندگی را به من آموخت

عشق را... محبت را... زیبایی را...

بگویید قلبم همیشه برای اوست!!

ahmad 1391/04/02 ساعت 08:56 http://tanhae1.blogfa.com/

سلام اپم بهم سر بزن.

سلام خوبی
استاد بزرگ خوب هستین. شما با افتخار کامل لینک شدید .ممنونم که به من سر میزنی خوشحال شدم

خیال کردی

وقتی به همراه دیگری از کنارم میگذری دنیایم بهـآخر میرسد ؟

دنیایت من بودمـ

که به آخر رسیدم و تو اکنون هیچ نیستیـ

تو چه می فهمی
حال و
روز
کسی را که دیگر هیـــــــــــچ
نگاهی


دلش را نمی لرزاند؟

بعضی وقتها شریک تمام خاطراتت

فقط یه شماره خاموشه ...

دلم تنگـ شده است

برای آغوشی که، خیلی هم مطمئن نیستم

مال منـــ باشد

تو را نمیدانم..

ولی من

حرف آخرم را با بغض خوردم

سلام
خوندم همه رو که نه بعضی از اونها رو خوندم بقیه رو گذاشتم برای شب خیلی زیبا بودن خیلی

سلام خوب هستین
:«درمان مشکلات و اختلالات جنسی کار یک نفر نیست بلکه کار تیمی است که این تیم را روانپزشک، روانشناس، متخصص اورولورژی، متخصص زنان، ماما و پرستارهایی که در این زمینه آموزش دیده اند تشکیل می دهند و در غالب کلینیک های درمان مشکلات جنسی فعالیت می کنند.»

من با این موضوع جدید اپ هستم و منتظرحضور گرم شما دوست عزیز هستم
تشریف بیارین خوشحال میشم
موفق باشید

مدیا 1391/03/27 ساعت 13:43 http://ladyrock.blogfa.com

آپم

دوست 1391/03/25 ساعت 22:05 http://www.mssm1375.blogfa.com

باعرض سلام
خوشحال میشوم نظرات سازنده شمارا درباره ی شعرجدیدم بشنوم.
باتشکر فراوان
پیروز وسربلند باشید

دوست 1391/03/25 ساعت 22:04 http://www.mssm1375.blogfa.com

باعرض سلام
خوشحال میشوم نظرات سازنده شمارا درباره ی شعرجدیدم بشنوم.
باتشکر فراوان
پیروز وسربلند باشید

fch 1391/03/25 ساعت 15:53 http://fchlove.blogfa.com

دخترک خنده کنان گفت که چیست
راز این حلقه زر
راز این حلقه که انگشت مرا
این چنین تنگ گرفته است به بر
راز این حلقه که در چهره او
اینهمه تابش و رخشندگی است
مرد حیران شد و گفت
حلقه خوشبختی است حلقه زندگی است
همه گفتند : مبارک باشد
دخترک گفت : دریغا که مرا
باز در معنی آن شک باشد
سالها رفت و شبی
زنی افسرده نظر کرد بر آن حلقه زر
دید در نقش فروزنده او
روزهایی که به امید وفای شوهر
به هدر رفته هدر
زن پریشان شد و نالید که وای
وای این حلقه که در چهره او
باز هم تابش و رخشندگی است
حلقه بردگی و بندگی است
اپپپپپپپپپپپپپپپپم

ahmad 1391/03/23 ساعت 23:06 http://tanhae1.blogfa.com/

.¶¶ . . ¶¶¶ ..¶¶¶
. . . . . . . ¶¶¶ . . ¶¶¶.¶ .¶¶
. . . . . . .¶¶¶.¶. .¶¶¶. . .¶¶
. . . . . . ¶¶¶¶. . . ¶¶¶ . . .¶¶¶
. . . . . .¶¶¶¶¶ . . ¶¶¶¶.¶¶ .¶¶
. . . . . ¶¶¶¶. . . . ¶¶¶¶. . . ¶¶
. . . . ¶¶¶¶¶¶¶. . . . .¶¶. . . ¶¶
. . . . ¶¶¶¶¶¶¶¶. . . . ¶¶. . ¶¶
. . . . ¶¶¶¶¶¶¶¶¶ . . ¶¶. . ¶¶
. . . . . ¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶ ¶.¶¶
.¶¶. . . . .¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶.¶¶
.¶¶¶¶¶ . . . . . ¶¶.´´´´¶¶¶¶¶¶´´´´´´¶¶¶¶¶¶
.¶¶¶¶¶¶¶. . . .¶¶. ´´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶´´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
. ¶¶¶¶¶¶¶ . . ¶¶. .´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶´´´´¶¶¶¶
. .¶¶¶¶¶¶¶ . ¶¶. . ¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶´´´´¶¶¶¶
. . .¶¶¶¶¶¶. ¶¶. . ¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶´´¶¶¶¶¶
. . . .¶¶¶¶¶¶¶. . . ¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶ ´¶¶¶¶
. . . . . . . .¶¶. .´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
. . . . . . . ¶¶. . ´´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
. . . . . . .¶¶. . .´´´´´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
. . . . . . ¶¶. . . ´´´´´´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
. . . . . . ¶¶. . . ´´´´´´´´´¶¶¶¶¶¶¶¶
. . . . . . ¶¶. . . ´´´´´´´´´´´¶¶¶¶
آپم منتظر حضور پر مهرتون هستم

fch 1391/03/23 ساعت 12:23 http://fchlove.blogfa.com

مرسی بابت دعوتت

لینکت کردم منو با اسم تنهاترین بلینک

سلام
تبریک می گم بابت شعر قشنگتون و ذوق شعریتون و بیشتر از همه هم موضوع شعر

سلام
ممنونم

مریم 1391/03/22 ساعت 21:37 http://3hamkela30.blogfa.com

سلام آقای علیپور خوشحال شدم بم سر زدید خوشحال میشم لینکم کنین خبرشو بم بدین! راستی من خودمم شعر میگم این شعرای خودتونه دیگه ؟

$ sara $ 1391/03/22 ساعت 20:44 http://saraweb18.blogfa.com

با عرض معذرت تو نظر قبلی ادرسو اشتباه نوشتم.

$ sara $ 1391/03/22 ساعت 20:42 http://saraweb19.blogfa.com

خوشحالم از حضورتون.من شمارو لینکیدم.
میتونید منو با اسم alone love بلینکید.
منون

با عروسک هایــــ ــم
دیگــ ــر بازی نمی کنم
بــ ـزرگـــــ شــ ـــدم ...
خود عروسکـــ ــــــی شدم
آنقـــ ـــدر بازی ام دادند کـ ه
قلبم با تکـ ه پارچـ ه های رنگارنگ
وصلـ ه خورده است
لااقل ، تــ ــــو دیگر
قــ ـــلب پارچـ ه ای ام را
پـ ـــاره نکن ...

roya 1391/03/22 ساعت 14:53 http://www.romantick.blogfa.com

سلام مهدی عزیز
با کمال افتخار لینک شدین

♥♥ مــَــــــن...

شیفتـــــــه ی آن بوســـه ی

هول هولــَـــــکی ام

کـــِـه

دیرتـــــــ شده اما

از خِــیــــــــرَش نمی گـُـــــــذری ..!!! ♥♥

‌‌‌‌[گل]

مدیا 1391/03/22 ساعت 10:35 http://ladyrock.blogfa.com

ممنون که به وبم سر زدید شعر زبایی بود من رو لطفا با اسم ღ♥ღ رز سیاهღ♥ღ لینک کنید و بعد بگید با چه اسمی شمارو لینک کنم

سپیده 1391/03/22 ساعت 09:06 http://nita-s.blogfa.com

قلابت را بدون طعمه بینداز ، اینجا پر است از ماهیانی که از زندگی سیر شده اند

سپیده 1391/03/22 ساعت 09:05 http://nita-s.blogfa.com

رفتی اما من پنجره را تا قیامت باز میگذارم مگر یک روز از خم کوچه نمایان شوی وبرایم دستی تکان دهی

[ بدون نام ] 1391/03/22 ساعت 09:05

رفتی اما من پنجره را تا قیامت باز میگذارم مگر یک روز از خم کوچه نمایان شوی وبرایم دستی تکان دهی

Sahar 1391/03/21 ساعت 21:30 http://daftaresepid.jbg.ir

سلام و درود جناب علیپور آزاد ارجمند
زیباست احساس قلمتان
آموختیم گرامی
قلمتان جاودان
احساستان در امان باد

سلام.فتبارک الله.

درودبرشما
دستتان بر پرچم سبزشان
یاعلی دریاب مردان خدا را

دوست 1391/03/15 ساعت 14:33 http://www.mssm1375.blogfa.com

باعرض سلام خدمت شما دوست عزیز.
خوشحال میشوم نظرات سازنده شما را درباره ی چند سه گانی جدید وپرعیبم بشنوم.
باتشکرفراوان.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد