دکلمه ها - شعر و دکلمه

دکلمه ها - شعر و دکلمه

(مجموعه اشعار و دکلمه های مهدی پورآزاد و شاعران دیگر)
دکلمه ها - شعر و دکلمه

دکلمه ها - شعر و دکلمه

(مجموعه اشعار و دکلمه های مهدی پورآزاد و شاعران دیگر)

دنیای کوچک



دنیایی که من دیدم کفاف این دل تنگ را نمی کند
او فقط دل را تنگ می کند
حتی آسمان ها هم با دل من نمی سازد
که در زیر باران به هیچ عشقی دل نمی بازد
تشنگی من را دریاها توان سیراب ندارد
جز در سجود، آب به حلقوم من راه ندارد
به بانوان زیبای شهر بگو دل من اسیر عشق زمینی نمی شود
انتظار مرا نکشند که این دل برای آنها عشق نمی شود
با دل من کوه ها هم احساس تنگی می کنند
درختان در آرامش شب با من هم دردی می کنند
آه ای درختان شما را بسان فرشته ها دیدم
در پاییز در بهار در زمستان زنده و بینا دیدم
اما در تابستان به پری ها بگویید در همین تابستان که من نیستم
درون چشمان آنها دنیایی برتر دیدم
دل من توان ماندن در سینه را نداشت
سینه زندانی بود که دلم توان بند نداشت
 گل من، تشنه نخواهی ماند به ابرها سپردم تو را بعد من آب دهند
ای کفتر چاهی من به حریم سپردم تو را جای دهد
بس چه خوشحالم که با این دنیای پوشالی وداع می کنم
آه ای دوستان چرا اشک می ریزید من شما را دعا می کنم
گویا وقت تنگ است صدای نور می شنوم
برای بدرقه آمده اند حال و هوار صور می شنوم
ای پری مهربانم به ملک الموت بگو برود که او را توان نیست
جان مرا خدا خواهد گرفت ، جز من و او کسی به این حال آگاه نیست


جهت دریافت و مشاهده ی تصویر پایین که حاوی متن شعر است روی آن کلیک کنید...



------------------------------------------------------------------------------------

دکلمه(آهنگ) این شعر را می توانید توسط یکی از سرور های زیر دانلود کنید:

حجم: 2.97MB     فرمت: MP3   


دانلود دکلمه از فضای پیکوفایل


دانلود دکلمه از فضای 4shared


نظرات 43 + ارسال نظر
مهسا 1391/05/18 ساعت 02:41

سلام
شعرهاتون ودکلمه های شما
عالی بود استاد
بهم سر بزنید

مدیا 1391/05/14 ساعت 13:02 http://ladyrock.blogfa.com

آپمممممممممم

از دکلمه لذت بردم ممنون. موفق و پایدار باشین

کسی که دم به دقیقه حرف از رفتن می‌زند ؛

اهل رفتن نیست ....

از کسی بترس ،

که هیچوقت چیزی از رفتن نمی‌گوید … !!!

سلام
وبلاگ و اشعا ر تو خوندم زیبا بود.........
شما رو دعوت می کنم به وبلاگ منم سر بزنین
راستی شما را لینک کردم اگه دوست داشتین منو هم داخل وبلاگتون لینک کنین
موفق وپیروز باشید

سلام
تبریک می گم واقعا شعراتون قشنگن
میشه به وبلاگ چشمان زیبای من هم نگاهی بندازید
و لینکم کنید
ممنون میشم

baran 1391/05/06 ساعت 10:41 http://lierain.mihanblog.com

سلام وبلاگ خوبی داری به منم یه سر می زنی؟ منتظرم...
راستی اگه دوس داشتی بگو تبادل لینک کنیم

saeed 1391/05/06 ساعت 10:05 http://cheraghoni.blogfa.com

تبادل بنر چی؟

saeed 1391/05/05 ساعت 19:52 http://cheraghoni.blogfa.com

salam webe khoobie. age ba tabadole baner moafeghi khabaram kon. mer30

╬♥═╬
╬♥═╬
╬═♥╬ سلام
╬♥═╬
╬═♥╬
╬♥═╬
╬═♥╬
╬♥═╬
╬═♥╬ آپ کردم
╬♥═╬
╬♥═╬
╬═♥╬
╬♥═╬
╬═♥╬ این پله رو هم گذاشتم که راحت بیایی وبم
╬♥═╬
╬═♥╬
╬♥═╬

ahmad 1391/05/01 ساعت 00:31 http://tanhae1.blogfa.com/

. . . . . . . ¶¶¶ . . ¶¶¶.¶ .¶¶
. . . . . . .¶¶¶.¶. .¶¶¶. . .¶¶
. . . . . . ¶¶¶¶. . . ¶¶¶ . . .¶¶¶
. . . . . .¶¶¶¶¶ . . ¶¶¶¶.¶¶ .¶¶
. . . . . ¶¶¶¶. . . . ¶¶¶¶. . . ¶¶
. . . . ¶¶¶¶¶¶¶. . . . .¶¶. . . ¶¶
. . . . ¶¶¶¶¶¶¶¶. . . . ¶¶. . ¶¶
. . . . ¶¶¶¶¶¶¶¶¶ . . ¶¶. . ¶¶
. . . . . ¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶ ¶.¶¶
.¶¶. . . . .¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶.¶¶
.¶¶¶¶¶ . . . . . ¶¶.´´´´¶¶¶¶¶¶´´´´´´¶¶¶¶¶¶
.¶¶¶¶¶¶¶. . . .¶¶. ´´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶´´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
. ¶¶¶¶¶¶¶ . . ¶¶. .´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶´´´´¶¶¶¶
. .¶¶¶¶¶¶¶ . ¶¶. . ¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶´´´´¶¶¶¶
. . .¶¶¶¶¶¶. ¶¶. . ¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶´´¶¶¶¶¶
. . . .¶¶¶¶¶¶¶. . . ¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶ ´¶¶¶¶
. . . . . . . .¶¶. .´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
. . . . . . . ¶¶. . ´´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
. . . . . . .¶¶. . .´´´´´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
. . . . . . ¶¶. . . ´´´´´´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶
. . . . . . ¶¶. . . ´´´´´´´´´¶¶¶¶¶¶¶¶
. . . . . . ¶¶. . . ´´´´´´´´´´´¶¶¶¶
سلام بدو بیا آپم

خدایا کفر نمیگویم ...پریشانم چه میخواهی تو از جانم ؟مرا بی آنکه خود خواهی اسیر زندگی کردی ..خداوندا :اگر روزی زعرش خود به زیر آیی..لباس فقر پوشی..غرورت را برای تکه نانی ..به زیر پای نامردان بیندازی. و شب آهسته و خسته توهی دست و زبان بسته به سوی خانه باز آیی زمین و آسمان را کفر میگویی! نمیگویی؟؟؟

درودبرشما
فرارسیدن ماه صوم و صلات را تبریک و تهنیت عرض می نمایم.
دعاهایتان مستجاب
التماس دعا

n3da 1391/04/28 ساعت 16:56 http://n3da-onlylov3.blogfa.com

سلام

روزی گذشت پادشهی از گذرگهی
فریاد شوق بر سر هر کوی و بام خاست

پرسید زان میانه یکی کودک یتیم:
کاین تابناک چیست که بر تاج پادشاست؟

آن یک جواب داد: چه دانیم ما که چیست؟
پیداست آنقدر که متاعی گرانبهاست

نزدیک رفت پیرزنی گوژپشت و گفت:
این اشک دیده من و خون دل شماست

ما را به رخت و چوب شبانی فریفته است
این گرگ سالهاست که با گله آشناست

پروین اعتصامی

خـدایـا ؛ کسی را که قسمت کس دیگریست

سر راهمان قـرار نـده ! تا شبهای دلتنگیش بـرای ما باشد !

و روزهـای خوشش بـرای دیـگـری !

گاهی چه غریبانه روزهای تلخ را سر می کنم

گاهی اوقات چه غریبم

گاهی چه دلتنگی رویم فشار می اورد

گاهی اوقات چه دلتنگم

چه دلگیرم

چه غمگینم از بی تو بودن

چقدر سخته بی چشمانت ....

بی دستانت....

بی نگاهت وبی اغوشت سر کردن

عشق سکوتی بین من وتوست....

عشق سکوت پر از حرف است ....

حرفهای ناگفته بین ما...

دلم میخواست مانند پرنده ای بی پروا

در کنارت اوج بگیرم....

ای کاش زودتر

برسد ان روز

که در اغوش هم عاشقانه ارام گیریم...

ای کاش برسد...

به سلامتی‌ اون پسری که وقتی‌ تو خیابون نگاهش به یه دختر ناز و خوشگل میفته

بازم سرشو میندازه پایین و زیر لب میگه: اگه آخرشم باشی‌

انگشت کوچیکهٔ عشقم هم نیستی . . .

جســـارت مـــی خــــواهــد!!!

نــزدیــک شــدن بــه افــکــار دختــری...

کــه روزهـــا...

مــردانــه بـــا زنــدگــی مــی جنـــگد ...

امــا شـــب هــا...

بالــشــش از هـــق هـــق هـــای دختــــرانه خیــــس اســـت ... !

$ sara $ 1391/04/27 ساعت 23:48 http://saraweb18.blogfa.com

چهـ انرژیِ عَظیــــمی می خواهَــــد،

کُنتــــرلِ اولینـــ قَطـــرهـ اَشکـــ برایِ نَچکــــیدَن...!

اپـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــم

رز 1391/04/27 ساعت 19:01 http://rozin-1364.blogfa .com

سلام وب زیبایی دارید قشنگ بود.

ملیکا 1391/04/27 ساعت 12:49 http://melikalove.blogfa.com

به خوابی هزار ساله نیازمندم

تا فرسودگی گردن و ساق ها را از یاد ببرم

و عادت حمل درای کهنه ی دل را

از خاطر چشمها و پاها پاک کنم

دیگر هیچ خدایی

از پهنه مرا به گردنه نخواهد رساند

و آسمان غبارآلود این دشت را

طراوت هیچ برفی تازه نخواهد کرد


آهسته بخوانید,

خطر ریزش اشک...

یادته گفتی دوست دارم؟..

چشم های من دیگه طاقت دیدنتو نداره

خاطره هام نمیخوام تو رو یاد من بیاره...

بیا باران

اگرچه ما زمینی ها خیانت پیشه و گمراه و بیماریم

اگرچه گاه عاشق گاه بیزاریم

ولی لب تشنه ایم و پاکیت را دوست میداریم

به امید تو و باریدن تو دانه میکاریم

بیا باران...

روحم میخواهد برود...

یک گوشه بنشیند....

پشتش را بکند به دنیا...

پاهایش را بغل کند

و بلند بلند بگوید:من دیگر بازی نمیکنم

سلام خوبی
ممنونم که اومدی بهم سر زدی خوشحالم کردی استاد

سلام وقت به خیر
من با این موضوع جدید اپم و منتظر حضور گرم شما هستم
عشق فراهم آورنده رشد و خودشکوفایی فرد است. لذا فردعاشق خود را خوار نمی کند، کوچک نمی کند. عشق عزت و احترام دارد و این احترام از روی بی نیازی و بزرگی عشق حاصل می شود. شاید در فیلم ها دیده و شنیده باشید که فردی می گوید« من عشق را گدایی نمی کنم».
(باتشکراز شما دوست عزیز

تسنیم 1391/04/27 ساعت 00:48 http://tasnimesib.blogf.com

غم که می‌آید در و دیوار، شاعر می‌شود
در تو زندانی‌ترین رفتار شاعر می‌شود
می‌نشینی چند تمرین ریاضی حل کنی
خط‌کش و نقاله و پرگار، شاعر می‌شود
تا چه حد این حرف‌ها را می‌توانی حس کنی؟
حس کنی دارد دلم بسیار شاعر می‌شود
تا زمانی با توام انگار شاعر نیستم
از تو تا دورم دلم انگار شاعر می‌شود
باز می‌پرسی: چه‌طور این‌گونه شاعر شد دلت؟
تو دلت را جای من بگذار شاعر می‌شود
گرچه می‌دانم نمی‌دانی چه دارم می‌کشم
از تو می‌گوید دلم هر بار شاعر می‌شود

نه "بیخیال" تو میتوان بود...

نه "بی خیالت" میشود یک نفس زیست


آپم

مهسا 1391/04/26 ساعت 20:15

عالی بود ممنونم

مدیا 1391/04/25 ساعت 13:09 http://ladyrock.blogfa.com

آپممممم

پارمیدا 1391/04/25 ساعت 12:56 http://behi-a.blogfa.com

♡   ☆           ★ 
  ♥      ☆اپـــــم  *  ★   * ♥  ★
*      *   بدوبیا★     ★  ♡  *
   ★           ☆اپم 
  ♡      ★  *  ★   *   ☆
★  *  ★اپم   *   ☆  ★  

♥   *   ★     ★  ★اپم  *
♡   ☆           ★ 
  ♥      ☆اپـــــم  *  ★   * ♥  ★
*      *   بدوبیا★     ★  ♡  *
   ★           ☆اپم 
  ♡      ★  *  ★   *   ☆
★  *  ★اپم   *   ☆  ★  

♥   *   ★     ★  ★اپم  *
♡   ☆           ★ 
  ♥      ☆اپـــــم  *  ★   * ♥  ★
زود بــــــــــــــــــدو بیا زود زود زود... ... ... ... ... ... ...

مدیا 1391/04/25 ساعت 03:36 http://ladyrock@ymail.com

تو را من چشم در راهم
شباهنگام که میگیرند در شاخ تلاجن سایه ها رنگ سیاهی وزان دلخستگانت راست اندوهی فراهم تو را من چشم در راهم شباهنگام در آن دم که برجا دره ها چون مرده ماران خفته گانند در آن نوبت که بندد دست نیلوفر به پای سروکوهی دام گرم یاد آوری یا نه من از یادت نمیکاهم تو را من چشم در راهم

ممنون که خبرم کردید شعر بسیار زیبایی بود

دوست 1391/04/24 ساعت 11:48 http://www.mssm1375.blogfa.com

باعرض سلام خدمت شما دوست هنرمند
زیبا بود واقعا.
اگردرمیان مکث هایتان صدای موسیقی بیشتر شود زیباتر نیزخواهد شد.
پیروز و سربلند باشید.

سلام لذت بردم عالی بود.

سلام شعرت قشنگه قلم خوبی داری ،قشنگ تر میشه اگه شعر در مورد خدا بنویسی
به وبلاگ ما هم سر بزن

با سلام و خسته نباشید..
ممنون از حضور گرمتان و دعوتتان.مطالب خواندنی دارید و امیدوارم بتوانم بیشتر سر بزنم و نوشته هایتان را بخوانم...
روزگارم این است:
دلخوشم با غزلی
تکه نانی، آبی
جمله ی کوتاهی
یا به شعر نابی
... ... و اگر باز بپرسی گویم:
دلخوشم...
حبه قندی، چائی
صحبت اهل دلی
فارغ از همهمه ی دنیایی

ahmad 1391/04/23 ساعت 11:25 http://tanhae1.blogfa.com/

من زندگی را بی تو دوست ندارم



بسیار زیبا
مرسی

راز 1391/04/23 ساعت 02:20 http://sokootemah.blogfa.com

از این بن بست بی فردا رهایم کن
از این دیروز و امروزها رهایم کن
از این صحرای بی باران رهایم کن
از این مرداب ماندنها رهایم کن
از این شبهای بی تابی رهایم کن
از این خواب پریشانی رهایم کن
از این دریای طوفانی رهایم کن
از این امواج سوزانی رهایم کن
از این دنیای دلتنگی رهایم کن
از این روزای تکراری رهایم کن
از این بی تو بودنها رهایم کن
از این دلهره نبودنها رهایم کن


سلام عزیزم

سلام و عرض ادب خدمت شما دوست گرامی از حضور شما خیلی خوشحال شدم ممنون و متشکر از درج نظرت .


با تشکر مدیر و نوسنده وبلاگ سوارکاری حرفه ای

سلام تنها هدیه ای هست که هزینه نداره..

داداش مهدی مرسی که خبرم کردی..


دادا عالــــــــــــــــــــــــــی بود..

ایـن روزهــــا

نـبـضـم ڪـُـنـد مـﮯزنـد

قـلـبـم تـیـر مـﮯڪشـد

دارم . . .

صـداﮮ ِ خـورد شـدن ِ احـسـاسـم را

لا بـﮧ لاﮮ ِ

چـرخ دنـده هـاﮮ ِ زنـدگـﮯ

مـﮯشـنَـوم . . .


roya 1391/04/22 ساعت 21:24 http://www.romantick.blogfa.com

چـه رســم ِ تلخــی سـت...


تــــو ، بــی خـــبـر از مــن !


و ..


تمـــام ِ مـن ، درگـــیر ِ تــو !!

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد