دکلمه ها - شعر و دکلمه

دکلمه ها - شعر و دکلمه

(مجموعه اشعار و دکلمه های مهدی پورآزاد و شاعران دیگر)
دکلمه ها - شعر و دکلمه

دکلمه ها - شعر و دکلمه

(مجموعه اشعار و دکلمه های مهدی پورآزاد و شاعران دیگر)

بی عشق نمی گذرد

از آن روز که تو رفتی زیاد می گذرد

هنوز خاطره هایت زِ یاد می گذرد
جای خالی تو  خالی  مانده است
نمی گذارم کسی  از آنجا بگذرد
تو هم در فکری؟ یا فقط من فکر توام
این چنین حادثه ها از راه می گذرد
تار گشته چشمانم بس گریه کرده ام                          
اشک از دیدگان تو نیز می گذرد؟
نه ، تو شاد باش، هر جا که هستی
شاد باشی روزهای من شاد می گذرد
همش در این فکرم من که نیستم
روز ها و شب هایت چگونه می گذرد
اما  من  می دانم که  دیگر  نمی شود
من و تو کنار هم روزهایمان  بگذرد
پس وصیت می کنم من که مُردم بنویسید

روی سنگ قبرم، روزها بی عشق نمی گذرد

________________________________________________

جهت تماشای قالب شعر در اندازه واقعی تصویر زیر را ذخیره کنید.


دکلمه این شعر در دو نوع مختلف میکس شده است که می توانید توسط یکی از سرور های زیر دانلود کنید.


دانلود دکلمه از فضای پیکوفایل:

دانلود دکلمه (نوع1) 2.32MB

دانلود دکلمه (نوع2) 1.92MB


دانلود دکلمه از فضای 4shared:

دانلود دکلمه (نوع1) 2.32MB


دانلود دکلمه از فضای پرشین گیگ:

دانلود دکلمه (نوع1) 2.32MB

دانلود دکلمه (نوع2) 1.92MB


دانلود متن شعر در قالب عکس با کیفیت عالی

دانلود 158KB

=====================================

شما نیز نظرات خود را بنویسید 


نظرات 36 + ارسال نظر
...... 1393/06/14 ساعت 14:02

درمورد مرسه یا مهر هم چیزی بذارین لطفا..... راستی سایتتون عالیه

نهلا 1392/01/10 ساعت 12:17 http://nahla.blogfa.com

تقــویمِ امـسال هـــم..

بـا تقـــویــمِ پــارسال..

هیـــچ فــرقـی نمیـــکند..

وقتـی:

زنـــدگی..

تــا اطّـلاعِ ثــانــوی ..

تعــطــــــیل اسـت...

عالی بود عیدتم مبارک آپمـــ[قلب]

سلام مهدی جان
خوبی؟
مرسی که به من سر زدی و نظر گذاشتی
لینکت کردم ولی اگه دوست داری بگو با چه اسمی لینکت کنم
تا تغییرش بدم.
راستی اشعارت خیلی قشگه، من شعر
بی عشق نمی گذردت و خیلی دوست داشتم

ava 1391/09/12 ساعت 17:20 http://http://resn.blogfa.com/

عالیه فوق العاده ریباست.اومدم که مطلبی باعنوان بی عشق نمی گذردبنویسم اومدم وبتلاگت این شعرزیبات ودیدم امیدوارم صدسال باعشق زنده باشی.

بی نام 1390/11/06 ساعت 12:06

سلام خیلی مغرورید آقای شاعر چرا به وب های که میذارن سر نمی زنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟شاعر و غرور؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!

غریبه 1390/11/04 ساعت 10:40 http://720631.blogfa.com

سلام عاشق شعرهاتونم عالیهاین قالب بی عشق نمی گذرد چند روز پیش ازتوتصاویر واسه وبلاگم سرچ کردم وگذاشتم تو وبم دیروز اتفاقی وب شما رو دیدم والانم فهمیدم شعرازشماست خواستم اجازه بگیرم اگه دوست ندارین اونو از وبم بردارم خبرم کنید..............ندانستم تو هم چون من پریشانی و بی تابی تو هم عاشق شدی و مثل من شبها نمی خوابی ................

غریبه 1390/11/03 ساعت 11:34 http://720631.blogfa.com

سلام وبتون عالیه......استادی داشتم که مثل شما عاشق شعر مخصوصا غزله وبشون فکر کنم باب میل شماست اگه دوست دارین به وبم سری بزنیدآدرس وبشوبدم راستی ایشون ازشاعرهای خوب شهرمون هستن ....تویی آن شاه ماهی که مکانت قعر دریاهاست نفسهای تو میگیرد دراین محصور گردابی..............منتظرمممممممممممممممممممممممممممممم

سلام ممنون از حضورتون ودعوتتون
خیلی اشعار پراحساسو زیبایی بود
مخصوصا شعر ( بی عشق نمی گذرد)...

سلام دوست شاعر نگاهی به درون من هم بیانداز

مرســـــــــــــــــی دوســــــتان

سلام..

مطلبات مث همیشه عالیه...

بت تبریک میگم...

مثل همیشه زیبا

دیروز میمردند و فراموش میشدند آرام آرام ،

امروز چه زود از یاد رفته ایم بی آنکه بمیریم

بهترین تعریف بود ...
ممنون از حضورتون : ) : )

نمی دانم چرا امشب واژه هایم خیس شده اند
مثل آسمانی که امشب می بارد....
و اینک باران
بر لبه ی پنجره ی احساسم می نشیند
و چشمانم را نوازش می دهد
تا شاید از لحظه های دلتنگی گذر کنم
با آپ جدیدم منتطرتونم ...

نگار 1390/07/19 ساعت 15:40 http://ne2012.blogfa.com

خوش حالم که خوشتون اومدی

زندگی باید کرد ! گاه با یک گل سرخ ، گاه با یک دل تنگ ، گاه باید رویید در پس این باران ، گاه باید خندید بر غمی بی پایان

[گل][گل]

سلام دوســت عزیــز. وب قشنــگ و جالبی داری شــــما ما شاالله
چقــــدر موفق هســتید .
خوشــــحال میشـــوم از اینـــکه سـری به وبلاکــــم من بزنیـــــــــــد
۩▓۩▬►♥•۩▓۩▬►♥•۩▓۩▬►♥*•۩▓۩▬►♥•۩▓۩▬►♥*•۩
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿
┊   ┊┊   ┊┊ ✿
┊   ┊┊  ✿✿
┊   ┊┊  
┊   ✿✿

✿[گل][گل]

چنان ز پند شما ناصحان زمین گیرم
که گر دوباره نصیحت کنید، می میرم
مرا به خویشتن خویش وانهید که من
نه از قبیله ی زهدم ، نه اهل تزویرم... محمد سلمانی

سلام آقای علیپور من بسیار ممنونم که سروده هایت را برایم ارسال می کنید بسیار زیبا و دلنشین // بخصوص سروده آخر که اصلا جای خود دارد / خیلی زیبا

موفق و پیروز باشید

اگر چه بین من و تو هنوز دیوار است
ولى برای رسیدن، بهانه بسیار است
بر آن سریم کزین قصه دست برداریم
مگر عزیز من! این عشق دست بردار است
کسى به جز خودم اى خوب من چه مى داند
که از تو - از تو بریدن چه قدر دشوار است
مخواه مصلحت اندیش و منطقى باشم
نمی شود به خدا، پاى عشق در کار است
تو از سلاله ى‌سوداگران کشمیرى
که شال ناز تو را شاعرى خریدار است
در آستانه ى رفتن، در امتداد غروب
دعاى من به تو تنها،خدا نگهدار است
کسى پس از تو خودش را به دار خواهد زد
که در گزینش این انتخاب ناچار است محمد سلمانی

عشق پرواز بلندی‌ست مرا پر بدهید
به من اندیشة از مرز فراتر بدهید
من به دنبال دل گمشده‌ای می‌گردم
یک پریدن به من از بال کبوتر بدهید
تا درختان جوان، راه مرا سد نکنند
برگ سبزی به من از فصل صنوبر بدهید
یادتان باشد اگر کار به تقسیم کشید
باغ جولان مرا بی‌در و پیکر بدهید
آتش از سینة آن سرو جوان بردارید
شعله‌اش را به درختان تناور بدهید
تا که یک نسل به یک اصل خیانت نکند
به گلو فرصت فریاد ابوذر بدهید
عشق اگر خواست، نصیحت به شما، گوش کنید
تن برازندة او نیست، به او سر بدهید
دفتر شعر جنون‌بار مرا پاره کنید
یا به یک شاعر دیوانة دیگر بدهید محمد سلمانی


بی‌حرمتی به ساحت خوبان قشنگ نیست
باور کنید پاسخ آیینه سنگ نیست
سوگند می‌خورم به مرام پرندگان
در عرف ما سزای پریدن تفنگ نیست
با برگ گل نوشته به دیوار باغ ما
وقتی بیا که حوصلة غنچه تنگ نیست
در کارگاه رنگرزانِ دیار ما
رنگی برای پوشش آثار ننگ نیست
از بردگی مقام بلالی گرفته‌اند
در مکتبی که عزّت انسان به رنگ نیست
دارد بهار می‌گذرد با شتاب عمر
فکری کنید فرصت پلکی درنگ نیست
وقتی که عاشقانه بنوشی پیاله را
فرقی میان طعم شراب و شرنگ نیست
تنها یکی به قلّه تاریخ می‌رسد
هر مرد پا شکسته که تیمور لنگ نیست محمد سلمانی

سلام دوست خوبم
ممنون از حضورتون ونظر گلتون

سلام خوووبی؟؟؟این اپ جدیدت خیلی قشنگه..اجازه دارم با اسم خودت بذارمش تو وبم؟؟؟

زیباودلنشین بود.ممنون.

بیشتر از همیشه دوستت دارم
گرچه از عاشقی و عاشق شدن بیزارم
زیر آوار فرو ریخته ی عشق
از دلم چیزی نمونده که به تو بسپارم

نگار 1390/07/17 ساعت 15:45 http://ne2012.blogfa.com

ممنون از این که دعوتم کردی
خوب بودن دکلمه ها بازم بیا وبم و همه ی اپامو ببین و نظر م بزار

سلام ممنون که منو خبر کردین .بسیار زیبا بود .لذت بردم.وبا اجازه تون ازش کپی گرفتم برای خودم.
عیدتون مبارک
موفق باشید

ثانیه بی توجه به زنگ ساعت به جلو می تازد
قالی به پای صاحبش بوسه می زند
قاب عکس روی دیوار اندیشه شکستن دارد
صندلی چرخ دار روی چرخش به سفر می رود
عروسک چسبیده به دیوار از زلزله می گوید
تختخواب کنار پنجره شوق باران دارد
و من بی خود از احساس پاک اتاقم او را ترک می کنم
هم اتاقی مرا ببخش.....

زیبااا

sara 1390/07/16 ساعت 22:16 http://ace-koroo.blogfa.com

aali bud
harf nadasht.

الهه 1390/07/16 ساعت 19:34 http://elahe60.blogfa.com

تنهایی قشنگ‌ترین حس دنیاست، چون برای داشتنش نیاز به هیـــــچ‌کـــــس نداری!



خیلی دوسش داشتم ولی من میگم روزهای بی عشق میگذره..../ خوب یا بد .../ تا زمانی که کسی جاشو برات پر کنه.../

چقدر مشکوک استـــــ

قطره اشکی که می چکد ساکت

و نمی دانی به کدام بهانه آمد

و چرا بی بهانه رفتــــــــ . . . !

wow
very good

خیلی زیبا بود ...

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد